Oταν συνδέονται με… μαγικό τρόπο οι Pink Floyd και ο David Gilmour με τον Παντελή Παντελίδη
Ο απροσδόκητος χαμός του Παντελή Παντελίδη τώρα που έχει καταλαγιάσει ο ορυμαγδός είναι πλέον μια υπόθεση που αφορά τους γονείς, τους συγγενείς και τους φίλους του. Η κουστωδία των άγνωστων, που αγάπησαν τα τραγούδια του και παραβρέθηκαν με ειλικρινή συναισθήματα στην εξόδιο ακολουθία, αλλά και των περίεργων που πήγαν εκεί για να δουν τους… σελέμπριτις, όπως και των «όρνεων» που βρήκαν πεδίο δόξης λαμπρό για να «ξεσκίσουν» ένα ακόμα «πιασιάρικο» θέμα, έχει αποσυρθεί από τη σκηνή και είναι η ώρα του πένθους των δικών του για τη μεγάλη απώλεια.
Προτού, όμως, η κουστωδία αποσυρθεί, φρόντισε να κάνει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο θόρυβο μπορούσε. Μεγάλες στιγμές της ελληνικής «δημοσιογραφίας» που ξεδιπλώθηκαν για ένα τριήμερο και αφορούν τον θάνατο του λαϊκού τραγουδιστή θα έχουμε να θυμηθούμε πολλές.
Η εφημερίδα που τα έβαλε με τη… Mercedes που βγάζει τζιπ με ελαττωματικό εγκέφαλο και ένα απ’ αυτά είναι που «έφαγε» το παλικάρι, ο ρεπόρτερ που επέμενε ότι ο Παντελίδης την ώρα του τροχαίου άπλωσε το σώμα του… ασπίδα για να προστατέψει τη φίλη του και οι έφηβοι που διάβαζαν on air ποιήματα αφιερωμένα στο αδικοχαμένο ίνδαλμά τους ήταν μόνο κάποιες απ’ αυτές.
Εκείνο, ωστόσο, που τις ξεπέρασε όλες ήταν το… σόου της Νανάς Παλαιτσάκη, η οποία την ώρα της ζωντανής μετάδοσης της κηδείας από τον τηλεοπτικό σταθμό «Ε» ενημέρωσε το κοινό ότι η Φράνκα Ράιτ, πρόεδρος των… απανταχού φαν κλαμπ των Pink Floyd της γνωστοποίησε ότι όλα τα… φαν κλαμπ του συγκροτήματος, παρακολουθούν την κηδεία. Η ίδια δε την παρακολουθούσε από την Κοπεγχάχη, μαζί με τον διάσημο τραγουδιστή και κιθαρίστα του συγκροτήματος, David Gilmour και… έκλαιγαν παρέα. Και για του λόγου το… αληθές, έδειξε στον τηλεοπτικό φακό και τη φωτογραφία που της έστειλε στο κινητό η κ. Ράιτ και απεικόνιζε, υποτίθεται, την ίδια μαζί με τον 69χρονο καλλιτέχνη.
Μόνο που τα δύο άτομα στη φωτογραφία φαίνονταν να γελάνε και όχι να είναι λυπημένα, ενώ για να είναι ο συγκεκριμένος άνδρας στη φωτογραφία ο David Gilmour θα έπρεπε να είχε… καταπιεί όλες τις ποσότητες του υαλουρονικού οξέος που διαφημίζει το κανάλι και πάλι τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα ήταν τόσο θεαματικά.
Τη δε παραπληροφόρηση διάνθισε με το ύφος που άρμοζε στην περίσταση, με απίστευση υπερβολή στην εκφορά λόγου, με φωνή… σπασμένη από τη συγκίνηση και την ταραχή, με λογύδρια για τη μουσική και την επικοινωνία που είναι μία και έχει κοινή γλώσσα και για το μήνυμα που έστειλαν οι Pink Floyd με το πασίγνωστο The Wall, σε μια σαφή προσπάθεια να παραλληλίσει το έργο τους με αυτό του Παντελή Παντελίδη. Ότι δηλαδή και αυτός με τη σειρά του πέρασε ανάλογα μηνύματα με τη μουσική του (σε όλο τον πλανήτη… κι ας μην τραγουδούσε αγγλικό στίχο).
Επειδή όμως ζούμε στην εποχή της πληροφορίας και ακόμα και μια απλή φωτογραφία, αν αναζητηθεί στην Google μπορεί να βρεθεί η προέλευσή της, η έρευνα ήταν συντριπτικά εις βάρος της ακόμα και για εκείνους που δεν γνώριζαν το πρόσωπο του David Gilmour.
H έρευνα λοιπόν έδειξε πως η φωτογραφία κάθε άλλο παρά «τωρινή» ήταν, όπως υποστήριξε, αφού η Φράνκα Ράιτ την είχε ανεβάσει πέντε ημέρες πριν, δηλαδή στις 16 Φεβρουαρίου, στο λογαριασμό της στο Instagram.
O δε εικονιζόμενος δεν ήταν ο 69χρονος David Gilmour, αλλά ένας πολύ νεότερος άνδρας, ονόματι Antonello Russo, που είχε ανεβάσει τη συγκεκριμένη φωτογραφία στο προφίλ του στο Facebook στις 14 Φεβρουαρίου.
Για δε τους γνώστες της μουσικής, η Φράνκα Ράιτ δεν υπήρξε ποτέ σύζυγος του David Gilmour. Ηταν η δεύτερη από τις τρεις συζύγους ενός άλλου μέλους του συγκροτήματος των Pink Floyd, του Ρίτσαρντ Ράιτ, που έφυγε από τη ζωή το 2008. Η ίδια υπήρξε παντρεμένη μαζί του για δέκα χρόνια, από το 1984 έως το 1994, χρονικό διάστημα που ο καλλιτέχνης ζούσε στην Ελλάδα.
Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει πως σε μια live εκπομπή γίνονται και λάθη και πως η δημοσιογράφος δεν μπορούσε εκείνη τη στιγμή να διασταυρώσει το πώς και το γιατί (παρόλο που ακόμα και αν δεν είχε το χρόνο να τσεκάρει αν η φωτογραφία είναι τωρινή, όφειλε να γνωρίζει ότι ο άνδρας δεν είναι ο Gilmour).
Την επόμενη ημέρα, ωστόσο, θα μπορούσε να παραδεχθεί ότι έσφαλε, να ζητήσει συγνώμη και να αποκαταστήσει την αλήθεια. Το ότι δεν το έκανε (αντίθετα επιμένει στα social media πως τη φωτογραφία της την έστειλε η Φράνκα Ράιτ, παρόλο που το θέμα που δημιούργησε τις αντιδράσεις δεν είναι η προέλευση της φωτογραφίας, αλλά οι ανακρίβειες που εκστόμισε σχετικά με αυτή…), δίνει στον καθένα το δικαίωμα να υποστηρίζει ότι εσκεμμένα παραπληροφόρησε το κοινό της στο βωμό της τηλεθέασης.
Δεν είναι δυστυχώς η μόνη, δεν είναι η πρώτη, δεν θα είναι η τελευταία. Οσο θα υπάρχουν στην τηλεόραση εκπομπές-τηλεσκουπίδια που δεν διστάζουν να εκμεταλλευτούν ακόμα και το θάνατο ενός ανθρώπου για τα νούμερα της τηλεθέασης, αυτά τα πράγματα θα συμβαίνουν. Oσο θα υπάρχει κοινό που τα παρακολουθεί, επίσης…
ΥΓ: Κάποιος να πει στους δημοσιογράφους και τους «δημοσιογράφους» ότι η εποχή της μονόπλευρης και χωρίς αντίλογο ενημέρωσης, έχει ξεπεραστεί προ πολλού χάρη στο Ιντερνετ που έχει ξεμπροστιάσει κόσμο και κοσμάκη, επομένως θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί σ’ αυτά που λένε και σ’ αυτά που γράφουν.
ΥΓ1: Κάτι τέτοιες στιγμές θα έπρεπε να επέμβει το ΕΣΡ. Αλλά… ποιο ΕΣΡ; Σάμπως έμεινε κι αυτό;
ΥΓ2: Σε τέτοιες περιπτώσεις, ακόμα κι αυτοί που υποστηρίζουν (δικαιολογημένα) ότι το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες είναι αντισυνταγματικό, φτάνουν στο σημείο να… επικροτήσουν ενδεχόμενο κλείσιμο (σιγά μη κλείσουν, αλλά λέμε τώρα…) των καναλιών, μπας και ξεβρομίσει ο τόπος.